I digitálním úklidem můžeme snížit uhlíkovou stopu

V digitálním světě, podobně jako v tom standardním, je obrovské množství smetí. Zbytečné e-maily, soubory, aplikace, dvakrát uložené fotografie a videa, to všechno je digitální odpad, který vytváří digitální znečištění, které dále spotřebovává energii a zanechává uhlíkovou stopu. Digitální úklid znamená úklid tohoto digitálního znečištění.

Image
Lafarge_digitalni_uklid

Pár čísel ukazující dopad digitálního znečištění
Nevědomě každý den vytváříme 806 g CO2 odesíláním a přijímáním v průměru 33 e-mailů nebo vyhledáváním v Googlu. Každý nevyžádaný e-mail (spam), dokonce I když jej neotevřeme, uvolňuje odhadem 0,3 g CO2 do atmosféry. E-mail s přílohou uvolňuje 50 g. Kdyby každý dospělý Angličan neposlal „e-mail s poděkováním“, ušetřili bychom více než 16.000 tun CO2 za rok, což se rovná 81.000 letům z Londýna do Madridu. Každý rok je odesláno kolem 62 trilionů spamů, na což je zapotřebí 33 bilionů jednotek elektrické energie a vytváří 20 milionů tun CO2 za rok. 80 % této elektrické energie je spotřebováno přečtením spamu a jeho vymazáním. Studie ukazuje, že uložení 1 GB e-mailu během 1 roku spotřebuje 32,1 kWh, což je srovnatelné s desetihodinovým pečením ve vaší běžné domácí troubě. Podle stejné studie je velikost e-mailu v průměru 230 kB (což je 7,4 Wh ročně). Tudíž pokud smažete 30 e-mailů, ušetříte 222 Wh, a to je přibližně svícení nízkoenergetickou žárovkou (9 Wh) jeden den. 2 % emisí CO2 na světě pochází z datových center. To je více než z civilního letectví. Např. největším datovým centrem v UK je KAO Data Campus, který sestává ze čtyř datových center, která dohromady mají celkem 150.000 (13.950 m2) stop čtverečných prostoru pro servery.

1 e-mail vytváří 10 g CO2, což je zanechání stejné uhlíkové stopy jako standardní plastikový sáček.
1 strom může pohltit až 5 kg emisí CO2 ročně.
1 tuna CO2 se rovná 20 zpátečním cestám letadlem z Paříže do Londýna.
1 uživatel internetu je rovná 1.000 žádostem za rok, tedy 287.000 tunám CO2. To je stejně jako 1,5 milionu km ujetých automobilem.

Řešení jak snížit svou uhlíkovou stopu na internetu
Pravidelně uklízet své e-maily. Kvůli každému přijatému a uloženému e-mailu ve vaší schránce je vytvořeno 10 g CO2. Omezit adresáty v kopii vašich e-mailů. Při odesílání e-mailu znamená každý přidaný adresát vytvoření dodatečných 6 g CO2. Používat adresní (URL) řádek. Používání přesných klíčových slov pomáhá uživateli internetu snížit emisi CO2 o 5 kg ročně, což je srovnatelné s 40 km jízdou autem. Odesílat velikostně menší e-maily. Pokud je příloha nutná a soubor je veliký, pokuste se soubor zmenšit. Maximálně omezit používání cloudu. Online ukládání našich souborů spotřebovává mnoho energie (datová centra, nová připojená zařízení, atd.). Výsledky: Velký dopad cloudu na životní prostředí.

Chcete vědět více o úklidu a recyklaci, nejen v digitální oblasti?