Holcim Česko a milan Kadlec
V rámci rebrandingu jsme připravili několik zajímavých rozhovorů se zaměstnanci cementárny. Jako první přinášíme rozhovor s Milanem Kadlecem, ředitelem cementárny.
Co si představíš, když se řekne Holcim?
Holcim je lídrem změny. Pokud se budeme bavit nejen o marketingu, tak v celosvětovém měřítku je nejvíc vidět, co dělá v cirkulární ekonomice a v eliminaci dopadu našich činností na životní prostředí. Rozhodl jsem se vrátit do cementárny, protože máme jasně stanovené cíle, abychom životní prostředí šetřili, a zároveň učíme lidi, jak se chovat zodpovědněji.
Kdybys měl Holcim popsat třemi slovy, jaká by to byla?
Razí cestu k dekarbonizaci… Holcim investuje velké množství finančních prostředků do něčeho, co ještě není vymyšlené a nese to obrovské riziko. Na druhou stranu, když se to povede, budeme první a můžeme předávat know-how dál.
Vrátil ses do Čížkovic po několika letech a působíš jako ředitel cementárny. Za jednu ze svých priorit považuješ lidi a přístup k nim. Myslíš, že Holcim podporuje svoje zaměstnance v kariérním růstu a dalším vzdělávání?
Ano, situace se hodně zlepšila a oproti minulosti je to téma mnohem častěji „na stole“. Existuje mnoho programů, do kterých se můžeš zapojit. Já jsem prošel Accelerate programem pro potencionální ředitele cementáren, a když jsme začínali, byli tam dva ředitelé a během toho přípravného procesu se z dalších pěti lidí stali ředitelé cementáren. Nikdo zde nebrání růstu a řekl bych, že to teď dobře funguje bez ohledu na hierarchii. Buď půjdeš standardní cestou například jako technik, dále vedoucí až na post ředitele cementárny, nebo se můžeš vydat cestou nových projektů. Těch příležitostí a programů je nespočet – týmy na CAPEX, zachytávání a využití odpadního CO2, inovativní projekty, dekarbonizační týmy, digitalizační projekty, a každý zkušený nebo i jen motivovaný člověk je v nich vítaný.
Ty můžeš porovnat, jaké to bylo před deseti lety, když jsme patřili pod Lafarge a teď když jsme Holcim Česko. Vidíš v nějaké oblasti diametrální rozdíl?
Řekl bych, že Holcim mnohem více investuje. Na druhou stranu teď máme mnohem více stanovených cílů, které nás nutí vymýšlet a implementovat inovativní řešení. Není období, kdy bychom se nemuseli zlepšovat. Díky tomu máme nové projekty, testujeme nové nápady. Dřív to bylo hodně závislé na lokální iniciativě, dneska sdílíme globální snahy o lepší ekonomická a udržitelná řešení. Myslím si, že dnes jsme Skupinou mnohem více podporováni, a to nejen investičně.
Myslíš, že nás rebranding zasáhl na té lokální úrovni?
Já osobně jsem byl upřímně nadšený, když jsem zjistil, že budeme Holcim - součást největšího hráče na poli konstrukčních materiálů. Skupina má perfektní marketing, skvělou vizualizaci a mně se to líbí.
Řekl bys, že jsi teď pyšnější na to, kde pracuješ?
Rozhodně! Já jsem si to dokonce hned změnil na LinkedInu. ☺
Říkáš, že Holcim je sexy, řekneš nám, co se ti líbí na naší nové identitě?
Jednak se mi líbí vizuální styl a aktivity jako Ocean Race. To je skvělá akce, protože i lidi mimo marketing ti řeknou, že je to zajímá. Dále se mi mnohem víc líbí externí komunikace, protože je srovnatelná s jinými značkami na trhu. Má to úplně jinou energii. Jméno Holcim tomu dodává na síle. Spousta lidí kvituje montérky, protože vypadají fakt dobře. Trochu mi chybí potkat kamion Holcim, potkávám kamiony bývalého zaměstnavatele a vždycky mi udělá radost, když ho předjedu na dálnici. Ty pěkné barevné cisterny jako mají ve Švýcarsku, by se mi tu moc líbily.
Dokážeš si představit, že aplikujeme další řešení ze skupiny Holcim jako je beton, kamenivo nebo chytrá řešení u nás?
Rozhodně. Já bych byl hrdý, kdyby v Čechách byly další entity Holcim. Vidím velký potenciál v recyklačních centrech a využívání odpadů nebo materiálů z demolic. Tím můžeme planetě i našemu okolí do budoucna hodně pomoci. Dát materiálům další šanci ještě posloužit.
Co by si nám jako společnosti Holcim Česko přál do budoucnosti?
Aby společnost brala cementárnu jako důležitý prvek v udržitelnosti, který umí ulehčit našim životům a vyrábí něco užitečného. Je pořád dost lidí, kteří nás vnímají jako obřího znečišťovatele. Ale my dokážeme bezpečně a ekologicky využít odpad k výrobě cementu. To jsou stovky tisíc tun ročně, které by jinak skončily na skládkách nebo hůř, někde v přírodě. Denně využijeme až 400 tun odpadu, který již nelze recyklovat a nikdo ho nechce. Chtěl bych, aby bylo vidět, že děláme spoustu dobrých věcí, které vyvažují dopady našeho podnikání.